Hei alle sammen!
Jeg legger ut mailen som jeg sendte til Ghost Woman for å lufte ut en idé til alle sammen her på forumet som er interessert å lære å snakke og skrive Lakota språket...
Jeg har to mini Lakotha språk kurs i bok hylla som jeg blafer gjennom flittig når jeg skal slå opp en del ord og setninger:unsure: som dukker opp når en leser en del bøker om Lakotha Nation

:
Lakota Language Book/CD by Oceti Wakan
Common conversational phrases Sacred Song English-Lakota Dictionary.
Disse to er mine favoritter:cheer: :
Sacred Language: The Nature of Supernatural Discourse in Lakota (Civilization of the American Indian Series)
Reading and Writing the Lakota Language by Albert White Hat Sr., Jael Kampfe, and Vine Deloria Jr.
Det så hadde så klart vært skikkelig artig å kunne språket, ikke minst slå seg sammen med andre her i Norge for å lære språket sikkelig.
Jeg fant en link som kan være til interesse for en del:
:woohoo:
http://www.malakota.com/bio.html
David Little Elk som er Lakota Sioux Indian i fra Cheyenne River Sioux stammen. Han pleier å holde Lakotha språk kurs rundt omkring i Europa og online.
Det virker ganske seriøst ut etter som det jeg kan bedømme etter internett siden hans...
"In August 2002, the Cheyenne River Sioux Tribal Council proclaimed his Lakota Language book and CD’s, as well as the Little Elk Orthography, to be the OFFICIAL Lakota Language materials of the tribe. Since then, all tribal and B.I.A. schools within the tribe's borders are required to be use this book and its accompanying CD's.
In 2003, David taught university level Lakota Language Courses at Si Tanka University, now known as Cheyenne River Community College, located in Eagle Butte, SD. His university level classes also used the “CANTE ETANHAN OWOGLAKE” Lakota language book and its accompanying CD's, as well. In September 2003, David taught Lakota Language over a long distance education system, which made it possible for students from other schools to participate in his classes."
Hadde det ikke vært kult forsøkt å få han hit til Norge?
Hvis vi kunne få mobilisert en hel gjeng som kunne bli med på et spleise lag for å møtes på et koselig sted for noen dager eller en uke og få lært Lakotha språket intensivt av noen som virkelig kan det?
Jeg bare lufter ut ideen til dere alle sammen på forumet her som er interessert å lære språket.
Hadde vært spennende å høre i fra andre her som synest et slik kurs kunne vært noe for dem å bli med på, samt at en kan hvis det er interesse for å gå videre for å lære enda mer så kan en jo samle sammen gjengen igjen for videregående Lakota intensiv kurs(er) for en helg(er) eller en uke(er).